error 9997

Help for Audacity on macOS.
Forum rules
ImageThis forum is for Audacity on macOS 10.4 and later.
Please state which version of macOS you are using,
and the exact three-section version number of Audacity from "Audacity menu > About Audacity".


Audacity 1.2.x and 1.3.x are obsolete and no longer supported. If you still have those versions, please upgrade at https://www.audacityteam.org/download/.
The old forums for those versions are now closed, but you can still read the archives of the 1.2.x and 1.3.x forums.
Post Reply
Willemijn
Posts: 5
Joined: Tue Jun 21, 2022 12:30 pm
Operating System: macOS 10.15 Catalina or later

error 9997

Post by Willemijn » Thu Jun 23, 2022 12:18 pm

Ik wil graag hulp voor het volgende:

Ik heb een Zoom H6 aangesloten op mijn Macbook 2011 met Monterey versie 12.4. De instellingen aangepast naar de H6. Hij herkent de H6 en ook reageert de volume meter. Audacity herkent ook de H6. Als ik wil opnemen verschijnt de volgende boodschap: error 9997

Ik kan op dit forum geen oplossing terugvinden.

Graag hulp.

=== Google Translate ====
I would like help for the following:

I have a Zoom H6 connected to my Macbook 2011 with Monterey version 12.4. Adjusted the settings to the H6. He recognizes the H6 and the volume meter also responds. Audacity also recognizes the H6. When I want to record the following message appears: error 9997

I can't find a solution on this forum.

Please help.

jademan
Posts: 2693
Joined: Fri Jul 17, 2009 10:11 pm
Operating System: Windows 10 / 11

Re: error 9997

Post by jademan » Thu Jun 23, 2022 12:34 pm

Willemijn wrote:
Thu Jun 23, 2022 12:18 pm
error 9997
jademan wrote:
Sun Oct 24, 2021 6:25 pm
This can happen sometimes if Windows sees some incompatibility between your recording and playback devices. Here are some things to try:
1) Tools > Reset Configuraion
2) Rebooting PC
3) Turn off Software Playthrough and Overdub (Edit > Preferences > Recording)
4) Change Stereo to Mono
5) Switch between MME and Microsoft WASAPI
6) Check that the project, recording, and playback sample rates are all the same (e.g, 44,100): The project rate is in the lower left-hand corner of the Audacity screen. For the others, run mmsys.cpl, then click on the playback or recording tab, select your device, then properties, then the Advanced tab and the Default rate.
=== Google Google Vertalen ===
Dit kan soms gebeuren als Windows enige incompatibiliteit ziet tussen uw opname- en afspeelapparaten. Hier zijn enkele dingen om te proberen:
1) Extra > Configuratie resetten
2) PC opnieuw opstarten
3) Schakel Software Playthrough en Overdub uit (Bewerken > Voorkeuren > Opnemen)
4) Verander Stereo naar Mono
5) Schakel tussen MME en Microsoft WASAPI
6) Controleer of de samplefrequenties van het project, de opname en het afspelen allemaal hetzelfde zijn (bijv. 44.100): De projectsnelheid staat in de linkerbenedenhoek van het Audacity-scherm. Voor de andere voert u mmsys.cpl uit, klikt u vervolgens op het tabblad afspelen of opnemen, selecteert u uw apparaat, vervolgens eigenschappen, vervolgens het tabblad Geavanceerd en de standaardsnelheid.

Willemijn
Posts: 5
Joined: Tue Jun 21, 2022 12:30 pm
Operating System: macOS 10.15 Catalina or later

Re: error 9997

Post by Willemijn » Thu Jun 23, 2022 1:19 pm

Ik gebruik een Macbook. Geen Windows.

jademan
Posts: 2693
Joined: Fri Jul 17, 2009 10:11 pm
Operating System: Windows 10 / 11

Re: error 9997

Post by jademan » Thu Jun 23, 2022 1:34 pm

Willemijn wrote:
Thu Jun 23, 2022 1:19 pm
Ik gebruik een Macbook. Geen Windows.
My bad. Nevertheless, all the steps remain the same, except for (5) which does not apply. For step (6) try changing the Audacity rate from 44100 to 48000. The Device rate and the OS rate must be the same, particularly when you are overdubbing.

=== Google Vertalen ===
Mijn fout. Desalniettemin blijven alle stappen hetzelfde, behalve (5) dat niet van toepassing is. Probeer voor stap (6) de Audacity-snelheid te wijzigen van 44100 in 48000. De apparaatsnelheid en de besturingssysteemsnelheid moeten hetzelfde zijn, vooral wanneer u aan het overdubben bent.

Willemijn
Posts: 5
Joined: Tue Jun 21, 2022 12:30 pm
Operating System: macOS 10.15 Catalina or later

Re: error 9997

Post by Willemijn » Thu Jun 23, 2022 2:46 pm

Ik ben er echt ziek van: systeem herstart zonder afkoppelen H6. Melding: error 9986. Systeem herstart met afkoppelen H6. Wordt H6 niet meer gevonden terwijl toegang is gegeven tot microfoon, systeem herkent H6 wel. Dit kost te veel tijd.

=== Google Translate ===
I'm really sick of it: system reboot without unplugging H6. Message: Error 9986. System reboot with disconnection H6. If H6 is no longer found while microphone has been accessed, system recognizes H6. This takes too much time.

Willemijn
Posts: 5
Joined: Tue Jun 21, 2022 12:30 pm
Operating System: macOS 10.15 Catalina or later

Re: error 9997

Post by Willemijn » Thu Jun 23, 2022 3:10 pm

Nu wordt de H6 wel herkend maar als ik de opname knop indruk gaat de opname wel lopen maar geeft een rechte lijn. M.a.w. er wordt niets opgenomen.

=== Google Translate ===
Now the H6 is recognized but when I press the record button the recording starts but gives a straight line. in other words nothing is recorded.

jademan
Posts: 2693
Joined: Fri Jul 17, 2009 10:11 pm
Operating System: Windows 10 / 11

Re: error 9997

Post by jademan » Thu Jun 23, 2022 3:10 pm

Willemijn wrote:
Thu Jun 23, 2022 2:46 pm
I'm really sick of it... This takes too much time.
Sorry I wasn't able to help. Perhaps someone else will chime in.

BTW, Transport > Rescan Audio Devices can sometimes correct a 9986 error.

=== Google Vertalen ===
Sorry dat ik niet kon helpen. Misschien komt er nog iemand bij.

Trouwens, Transport> Audioapparaten opnieuw scannen kan soms een 9986-fout corrigeren.

jademan
Posts: 2693
Joined: Fri Jul 17, 2009 10:11 pm
Operating System: Windows 10 / 11

Re: error 9997

Post by jademan » Thu Jun 23, 2022 4:10 pm

Willemijn wrote:
Thu Jun 23, 2022 3:10 pm
Now the H6 is recognized but when I press the record button the recording starts but gives a straight line. in other words nothing is recorded.[/color]
I see that our posts have crossed.
steve wrote:
Thu Oct 28, 2021 11:23 am
Ensure that you have given Audacity permission to access the "microphone" ("microphone" means "any audio input device")
See: Why do I get a flat line and no sound when I record on Mac?
=== Google Vertalen ===
Ik zie dat onze berichten elkaar gekruist hebben.

steve wrote:
Thu Oct 28, 2021 11:23 am
Zorg ervoor dat u Audacity toestemming hebt gegeven om toegang te krijgen tot de "microfoon" ("microfoon" betekent "elk audio-invoerapparaat")
Zien: Waarom krijg ik een platte lijn en geen geluid als ik op Mac opneem?

Willemijn
Posts: 5
Joined: Tue Jun 21, 2022 12:30 pm
Operating System: macOS 10.15 Catalina or later

Re: error 9997

Post by Willemijn » Fri Jun 24, 2022 8:42 am

Ik werd wakker en heb mijn Macbook opgestart en de H6 en het werkt. Hoe het komt? Ik weet het niet. Het kostte bloed, zweet en tranen. Maar dank voor de support.

=== Google Translate ===
I woke up and booted up my Macbook and the H6 and it works. How it comes? I don't know. It took blood, sweat and tears. But thanks for the support.

Post Reply