Audacity recording volume loss problem [SOLVED]

Guys, I have a problem with Audacity that is already driving me crazy. When I record guitar lines there is a considerable loss of volume in the sound. The sound loses about 2 dB after 8 seconds of recording, as if it had a programmed fadeout, this does not happen in any other Daw, in Reaper for example this drop in volume does not happen and I have already tested it in other DAWs. I couldn’t find any content on the internet about this problem. And an important detail is that this happens with each pause in the recording, for example, I start playing and this loss of volume happens, if I stop playing when I go back, the volume starts at a certain volume and drops again. I need to solve this problem, it’s a matter of honor. Haha.

Thanks.

– email address deleted

Pessoal, estou com um problema no Audacity que já está me deixando maluco. Quando gravo linhas de guitarra ocorre uma perda de volume considerável no som. O som perde cerca de 2 dB após 8 segundos de gravação, como se tivesse um fadeout programado, isso não ocorre em nenhuma outra Daw, no Reaper por exemplo essa queda de volume não acontece e já testei em outras DAWs. Não encontrei nenhum conteúdo na internet sobre esse problema. E um detalhe importante que isso ocorre a cada pausa na gravação, por exemplo, começo a tocar e acontece essa perda de volume, se paro de tocar ao voltar o volume inicia num determinado volume e cai novamente. Preciso solucionar esse problema, é uma questão de honra. Rsrs.

Obrigado.

– email address deleted

I removed your email address. The Audacity forum attracts many spammers and posting a live email address is an invitation for bad postings. You can put it back if you want, but I think that’s a bad idea.

Your new forum postings have to be reviewed by an elf before they become visible. Do not double post.

Koz

Make sure [u]Windows “Enhancements”[/u] are turned OFF.

Também pode haver uma segunda camada de aprimoramentos de áudio fornecidos pelo fabricante do computador, às vezes chamada de MaxxAudio. Eles também devem ser desligados para gravação fiel.

You simply solved the problem! I’m very grateful! :smiley: